Od kilku lat każdy z nas może zaobserwować dynamiczny rozwój infrastruktury kolejowej, wymianę taborów, torowisk, sygnalizatorów, elektroniki itp. Jednym z kluczowych elementów w którym do nadrobienia jest wieloletnie opóźnienie jest akustyka infrastruktury kolejowej. W ruchu pociągów, w trakcie kontaktu kół z szynami powstają drgania które spotęgowane dźwiękami emitowanymi przez elementy taboru skutkują emisją hałasu do środowiska. Wyzwaniem z którym przyszło się nam po części zmierzyć jest opracowanie mapy akustycznej dla ponad 1400 km linii kolejowej na terenie całego kraju. Wspólnie z Laboratorium Akustycznym bierzemy udział w badaniach w kilku z ponad 40 lokalizacji. Samodzielne i sprawne prowadzenie pomiarów oraz przygotowanie dokumentacji akustycznej jest kluczowym elementem przy uzyskaniu decyzji środowiskowych, co z kolei oznacza nie małe oszczędności. Pomimo szlifowania szyn czy modyfikacji taboru czeka nas prawdopodobnie montaż ekranów akustycznych na odcinku ponad 300 km linii kolejowych. Tak duży zakres inwestycji wymaga profesjonalnego przygotowania w którym nasze doświadczenie akustyczne z branży morskiej wydatnie pomaga w wypracowaniu odpowiedniej metodologii badań i skutkuje rzetelnymi wynikami.