W celu określenia optymalnego zespołu napędowego jednostki morskiej (silnik oraz przekładnia) niezbędna jest, na etapie projektu, znajomość prędkości jednostki, długości w linii wodnej, ciężaru, oraz kształtu kadłuba. Przekładnia rufowa jest bardzo ważnym elementem gdyż przenosi moc z silnika do wody, która to nie jest ciałem stałym umożliwiającym idealne przesunięcia śruby napędowej bez efektu poślizgu. Kombinacja doboru przekładni i śruby napędowej jest kluczowym elementem do uzyskania poprawnego i wydajnego napędu morskiego. W naszych projektach stosujemy wiele innowacyjnych rozwiązań takich jak: smarowane wodą wały napędowe eliminujące potrzebę użycia oleju lub smaru, sprzęgła podatne absorbujące odchylenia wału i kontrolujące poziom drgań przenoszonych na kadłub jednostki. Dobrze obliczony, wyważony i zainstalowany system wału napędowego może pozytywnie wpłynąć nie tylko na osiągi ale i niezawodność instalacji. Dobrze funkcjonująca przekładnia wymaga dynamicznej śruby napędowej (zapobiega kawitacji, drganiom i rezonansowi), odpowiedniego systemu wału napędowego (komfort i niezawodność), odpowiednich, gumowych łożysk (redukcja do minimum hałasu i wibracji), pochwy rufowej dla układu łożysk o niskim tarciu oraz sprzęgła wyrównującego wału i silnika. Zapraszamy do kontaktu w celu dokonania odpowiedniej konfiguracji.